Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Gümüşhane Valiliği
Gümüşhane İl Özel İdaresi
Gümüşhane İl Özel İdaresi
Gümüşhane İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Yönetim Teşkilat Şeması Müdürlükler İlçe Özel İdareler İl Genel Meclisi Kurumsal Kimlik
  • YATIRIMLAR
    Yatırım Listeleme Performans Planları Faaliyet Raporları Stratejik Plan
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları İhaleler
  • İLETİŞİM
    Bize ulaşın
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Plan ve Proje Müdürlüğü
      • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
      • Tarım Hizmetleri Müdürlüğü
      • Encümen Müdürlüğü
      • Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
      • İşletme ve İştirakler Müdürlüğü
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
      • İlçe Özel İdareleri
    • İlçe Özel İdareler
    • İl Genel Meclisi
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
    • Kurumsal Kimlik
  • YATIRIMLAR
    • Yatırım Listeleme
    • Performans Planları
    • Faaliyet Raporları
    • Stratejik Plan
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • İhaleler
  • İLETİŞİM
    • Bize ulaşın
İL ÖZEL İDARE
  • Hakkımızda
  • Yönetim
    • Vali
    • Genel Sekreter
    • Genel Sekreter Yardımcısı
  • Teşkilat Şeması
  • Müdürlükler
    • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Plan ve Proje Müdürlüğü
    • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
    • Tarım Hizmetleri Müdürlüğü
    • Encümen Müdürlüğü
    • Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
    • İşletme ve İştirakler Müdürlüğü
    • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
    • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareleri
  • İlçe Özel İdareler
  • İl Genel Meclisi
    • Meclis Başkanı
    • Meclis Üyeleri
  • Kurumsal Kimlik

Hakkımızda

Tarihçemiz:
 
Osmanlı İmparatorluğunun son dönemindeki yenileşme çalışmaları, idare sistemini de etkilemiş ve bunun sonucunda bir Mahalli İdare Birimi olan İl Özel İdareleri, Osmanlı İdare sistemine Fransa modeli olarak girmiştir.
 
İlk defa 22 Eylül 1858 tarihli ''Vali, Mutasarrıf ve Kaymakamlıkların Vazifelerini Şamil Talimatname" ile ülke; eyalet, kaza ve kariyelere ayrılmış, eyaletin idareleri Valilere, kazaların (liva, sancak) idaresi Kaymakamlara verilmiştir. Müstakil sancaklar yani eyalete bağlı olmayan sancaklar ise birer Mutasarrıf idaresine terk edilmiştir.
 
Eyaletlerdeki sıkı merkeziyet, hem merkezin işlerini artırıyor hem de mahalli işleri aksatıyordu. Bunları önlemek amacıyla yeni düzenlemeler getirilmek istenmiştir.

Bugünkü İl Özel İdarelerimizin temeli, 1864 tarihli "Teşkili Vilayet Nizamnamesi"ne göre illerin kuruluşu ile ortaya çıkmıştır.
 
19. Yüzyıl sonlarında çeşitli karışıklıklara sahne olan Nis, Silistre ve Vidin eyaletleri birleştirilerek, Tuna Vilayeti adıyla yeni bir düzenlemeye kavuşturulmuştur. Böylece Osmanlı İmparatorluğunun taşra idaresinde -Eyalet- sisteminden -İl- sistemine geçişin ilk adımı atılmıştır.
 
İl Özel İdaresine, idare tarihimizde ilk kez 1864 yılında Tuna Vilayeti için çıkarılan Vilayet Nizamnamesi'nde yer verilmiştir. Bu tüzük (Nizamname), sonradan bütün İller için geliştirilmiştir.
 
Dört yıllık bir uygulamadan sonra bu tüzük 1870 tarihli "İdare-i Umumiyeyi Vilayet Nizamnamesi" ile yürürlükten kalkmıştır. Bu yeni tüzükte İl Özel İdarelerine ilişkin düzenlemeler korunuyor, bunun yanında meclisin görevleri; hastane, islahane yapımı ve onarımı, kamu yararına sözleşme giderlerini görüşmek ve eğitimi yaygınlaştırmak gibi eklerle genişletiliyor, meclisin toplanma zamanı ve görüşme, karar nisabları da tüzükte belirtilmiştir. Ayrıca bilgilerine başvurmak üzere daire müdürlerinin mecliste bulunmaları da öngörülmektedir.
 
Her iki tüzüğe göre de Özel İdarelerin tüzel kişiliği, kendi mali kaynakları ve bütçesi söz konusu değildir. Bu nedenle tüzükler çerçevesinde İl Özel İdaresi, henüz tam bir Mahalli İdare kuruluşu niteliği kazanabilmiş değildir.
 
Daha gelişmiş bir Mahalli İdare anlayışı, ilk kez 1876 Anayasasında görülmektedir. Bu Anayasada Genel Meclisin yılda bir kez il merkezinde toplanacağı, üye seçimlerinin ve Genel Meclisin görevlerinin özel bir kanunla tespit edileceği belirtilmiştir. Ancak hazırlanması gereken kanun, Teşkili Vilayet Kanunu adıyla ele alınmışsa da II. Abdülhamit'in Millet Meclisini dağıtmasıyla bu kanun çıkartılmamıştır.
 
1908 Yılında II. Meşrutiyetin ilanıyla 1876 Anayasası yeniden yürürlüğe konulmuştur. Bu dönemde illerde genel meclis toplantıları yapılmış ve Vilayet Kanunu da yeniden ele alınmıştır. Tasarı iki bölümden oluşuyor. Birinci bölüm İlin Genel İdaresini, ikinci bölüm ise İl Özel İdaresini kapsamaktadır.
 
Ancak hükümetçe hazırlanan tasarı encümence değişikliğe uğratılmış, uzun tartışma ve görüşmelere yol açmıştır. Bu görüşmeler 1912 yılına kadar aralıklı olarak devam ettikten sonra "İdare Hususiyeti Vilayet" şeklinde ikiye ayrılarak meclise tekrar sevk edilmiştir. Mecliste tasarı görüşülürken Balkan Savaşı çıktığı için meclis tatil edilmiştir. Hükümet bu tasarıda bazı değişiklikler yaparak "İdare-i Umumiyei Vilayet Kanunu Muvakatı" adıyla 13 Mart 1913 tarihinde yürürlüğe koymuştur.
 
Bu geçici Kanun iki bölümdür birinci bölüm 1-74 maddeler arası İllerin Genel İdaresini düzenlemektedir. Bu kısım 18.04.1929 tarihli ve 1426 sayılı Vilayet İdareleri Kanunu ile yürürlükten kaldırılmıştır. İkinci kısım 75. maddeden sonra Özel İdareleri düzenlemektedir. Bu kısmın çeşitli zamanlarda bazı hükümleri kaldırılmış, bazı hükümleri değişikliğe uğramış ve günümüze kadar gelmiştir. Bu hükümlere göre İl Özel İdaresi; geliri, gideri, bütçesi, mülkleri olan tüzel kişiliğe sahip bir kamu kuruluşudur.
 
1921 Yılında Büyük Millet Meclisi Hükümetince kabul edilen Teşkilatı Esasiye Kanunu'na göre geniş yetkilerle bir Özel İdare Teşkilatı kurulması öngörüldüğü halde, uygulama imkanı bulunamamıştır. 1924 tarihli Anayasada, illerin Tüzel Kişiliğe sahip bir yerinden yönetim idaresi olduğu kabul edilmiştir. 1929 tarihli ve 1426 Sayılı Vilayet İdaresi Kanunu görüşülürken Özel İdarelerin ayrı bir kanunla yeniden düzenleneceği hükme bağlanmışsa da yenileştirme çabalarına başlanmamıştır.
 
Geçen zaman içerisinde İl Özel İdaresinin yeniden düzenlenmesi, ciddi bir biçimde 1948, 1953 yıllarında ve 1961 Anayasası gereğince ve daha sonra 1972 yılında bazı tasarılar ele alınmışsa da, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne intikal ettirilememiştir. Nihayet 1982 Anayasamızda kesin ifadesi ile yer alan İl Özel İdaresi, 1984 Mahalli İdare Seçimleri sonucu ve 5. Beş Yıllık Kalkınma Planı'na göre yeniden önem ve etkinlik kazanmış, böylece de günümüz şartlarına uygun hale gelebilmesi bakımından İdaresi Umumiye-i Vilayet Kanunu değiştirilmiştir.
 
3360 Sayılı Kanunla "İl Özel İdaresi Kanunu" adını alan İdaresi Umumiye-i Vilayet Kanununun 15. maddesi değişmiş, 6. maddesi ve 4. fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve 4 ek madde, 4 geçici madde ile 9 bent ise yeniden eklenmiştir. Böylece genel yapı ve fonksiyonlar korunmuştur.
 
Günümüzde 22.02.2005 tarihli ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu ile yeni bir kimliğe kavuşmuş olarak işlevini sürdürmektedir. Organları; Kanunda sıralandığı şekliyle İl Genel Meclisi, İl Encümeni ve Vali şeklindedir.
 

Misyonumuz:

Gümüşhane ilinde; gençlik ve spor, sağlık, tarım, sanayi ve ticaret, ilin çevre düzeni plânı, bayındırlık ve iskân, toprağın korunması, erozyonun önlenmesi, kültür, sanat, turizm, sosyal hizmet ve yardımlar, yoksullara mikro kredi verilmesi, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları; ilk ve orta öğretim kurumlarının arsa temini, binalarının yapım, bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin hizmetleri il sınırları içinde; imar, yol, su, kanalizasyon, katı atık, çevre, acil yardım ve kurtarma; orman köylerinin desteklenmesi, ağaçlandırma, park ve bahçe tesisine ilişkin hizmetleri belediye sınırları dışında yerine getirmektir.

Kısaca: Hesap verilebilir, demokratik, katılımcı ve şeffaf bir yönetim anlayışıyla; vatandaşlara en yakın yerlerde ve uygun yöntemlerle, insan ve çevre odaklı, gerektiğinde sivil toplum örgütleri ve diğer kamu kuruluşlarıyla birlikte hareket ederek, mahalli, müşterek nitelikte olmak üzere, bütçe imkânları ve önceliklerini de dikkate alarak, kanunlarla verilen görev ve sorumluluklarını yerine getirmektir.
 
 
Vizyonumuz:
 
İnsanlarımızın yaşam kalitesini ve refah düzeyini yükseltmek, köyler ve kent arasındaki gelişmişlik farkını en aza indirmek, toplumun yaşadıkları yerden dolayı mutluluk duyduğu, sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda bölgenin gelişmiş illeri arasında olmak için;
ihtiyaçlara duyarlı, kısır çekişmelerden ve politik kaygılardan uzak bir karar alma ve uygulama sistemine sahip, güleryüzlü personel ve yönetici kadroları ile takım ruhunun oluşturulduğu bir hizmet kuruluşu olmaktır.
 
Kısaca: Gümüşhane’yi, insanların severek yaşadıkları bir il haline getirmektir.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Sosyal Destek Gümüşhane
  • İlan Portalı
  • Özel İdare e-Bordro
  • Personel A.Ş. e-Bordro
Yeni Mahalle Yunus Emre Caddesi No:6 Gümüşhane
0 456 213 10 31
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız